Wednesday, July 21, 2010

အ (ခ၊ ဂ၊ ဃ၊ ) အခါမဲ့ျငား၊ မွ အေဃာသအကၡရာ ၁၁-လံုး။

အခါမဲ့ျငား၊ လည္ၾကဴးမွား၊ ၆-ပါးအျပစ္ရ။ ။ ၎င္းအေျဖကို
(အကာလခါ၊ လည္သူမွာ၊ ၆-ျဖာအျပစ္ရ)၌ ဆိုခဲ့ၿပီ။

အျခင္းအရာ ၂၀။ ။ ယင္းေ၀ါဟာရသည္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္စက္၀ိုင္းတရားကို အေၾကာင္း အက်ိဳးေ၀ဖန္ေသာအားျဖင့္ထင္ရွားျဖစ္ေပၚလာ၏။
(၁) အ၀ိဇၨာ၊ သခၤါရ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ဘ၀ ဟူေသာ ေရွးအတိတ္အေၾကာင္း အျခင္းအရာတရား
ငါးပါးေၾကာင့္ -
(၂) ၀ိညာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာဟူေသာ ယခုဘ၀ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးတရား ျခင္းရာ ငါးပါးျဖစ္လာသည္။
(၃) တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ဘ၀၊ အ၀ိဇၨာ၊ သခၤါရဟူေသာ ယခုဘ၀မ်က္ေမွာက္အေၾကာင္းတရားျခင္းရာ ငါးပါးေၾကာင့္ -
(၄) ၀ိညာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာဟူေသာ ေနာင္ဘ၀အနာဂတ္အက်ိဳးျခင္းရာ
ငါးပါး ျဖစ္ရဦးမည္။ မွတ္ခ်က္။ ။ ဤသို႔လွ်င္ အတိတ္အေၾကာင္းႏွင့္ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးတစ္စပ္၊ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးႏွင့္ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္း တစ္စပ္၊ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းႏွင့္ အနာဂတ္အက်ိဳးတစ္စပ္၊ ေပါင္း အစပ္သံုးပါးျဖစ္သတည္း။ ယင္းစက္၀ိုင္း၌ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းအစပ္က ျဖတ္ရမည္။

အဂတိတရား ၄-ပါး။ ။ ၀ိနည္းမဟာ၀ါ။ ပါ။ ၃၉၅။ ႒။ ၄၀ ၂-၄၀၅။ တရားစီရင္ရာ ဘ႑ာေ၀ဖန္ရာစသည္တို႔၌ မလားအပ္သည္သို႔ လားျခင္း ၄-ပါးဟုဆိုလိုသည္။
(၁) ဆႏၵာဂတိ- ခ်စ္သျဖင့္မလားအပ္သည္သို႔လားျခင္း၊
(၂) ဘယာဂတိ-ေၾကာက္သျဖင့္မလားအပ္သည္သို႔လားျခင္း၊
(၃) ေဒါသာဂတိ-မုန္းသျဖင့္ မလားအပ္သည္သို႔လားျခင္း၊
(၄) ေမာဟာဂတိ-ေတြေ၀မိန္းေမာသျဖင့္ အမွန္ကိုမသိဘဲ မလားအပ္သည္သို႔လားျခင္း။

အဂမနိယ၀တၳဳ ၂၀။ ။ ေယာက်္ားတို႔မသြားလာ မမွီ၀ဲအပ္ေသာမိန္းမမ်ိဳး ၂၀-ဟူလို။ အေျဖကို (အုပ္ထိန္းျခင္း ၂၀)မွာ႐ႈပါ။

အဂၢသာ၀ကႀကီး ၄-ပါး။ ။ အျမတ္ဆံုးေသာတပည့္သာ၀ကႀကီး ၄-ပါး၊ ေဂါတမ ဗုဒၶ၏
လက္၀ဲေတာ္ရံႏွင့္ လက္ယာေတာ္ရံမ်ား၊
(၁) ရွင္သာရိပုတၱရာ၊
(၂) ရွင္ေမာဂၢလႅာန၊ ေယာက်္ားရဟန္း ၂-ပါး၊
(၃) ဥပၸလ၀ဏ္ ဘိကၡဳနီ၊
(၄) ေခမာ ဘိကၡဳနီ၊ မိန္းမရဟန္း၂-ပါးတို႔ျဖစ္၏။
အက်ယ္ကို ဗုဒၶ၀ံသ ၃၈၁-၌ၾကည့္ပါ။

အဂၤ မဂၤ ေလမ်ိဳး ၁၁-ပါး။ ။ အဂၤါအစိတ္အပိုင္းႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာေလစု၊ ၎င္းအေျဖ (ေလမ်ိဳး ၈၀ « င» ပိုဒ္)၌႐ႈပါေလ။

အဂၤ မဂၤ ၀ိကာရ ေလမ်ိဳး ၁၃-ပါး။ ။ အဂၤါႀကီးငယ္ကိုေဖါက္ျပန္ေစတတ္ေသာေလမ်ား၊ ၎င္းအေျဖ
(ေလမ်ိဳး-၈၀« ဆ» ပိုဒ္)၌ ႐ႈပါေလ။

အဂၤုတၱရနိကာယ္ ၁၁-က်မ္း။ ။ ၎င္းအေျဖ (နိကာယ္ ၅-ရပ္ «ဃ» ပိုဒ္)၌ၾကည့္ပါ။

အေဃာသအကၡရာ ၁၁-လံုး။ ။ ဂါထာ မႏၲန္စသည္တို႔၌ ညင္ညင္သာသာရြတ္ဖတ္ရေသာ သကၠဋေ၀ဒက်မ္းလာ အကၡရာမ်ား၊
က ခ စ ဆ ဋ ဌ တ ထ ပ ဖ သ (သဒၵါနည္း)
က ဂ စ ဇ ဋ ဍ တ ဒ ပ ဗ သ (ဗ်ဥၹနဗုဒၶိနည္း)

No comments:

Post a Comment